O webu
Google označí mobile-friendly stránky

Google oznámil, že pro zvýšení komfortu hledajících se u výsledků hledání začne objevovat popisek, že je stránka optimalisována pro mobilní zařízení.

Příklad webu označeného „Mobile-friendly“

Těžit by z toho mohli i majitelé mobilních webů v podobě vyšší míry prokliku.

Pro označení „Mobile-friendly“ je třeba splnit následující podmínky:

  1. Nepoužívat obsah, který není na mobilech či tabletech obvyklý — například Flash.
  2. Mít text stránky čitelný bez zvětšování.
  3. Zajistit maximální šířku obsahu tak, aby nevytvářela vodorovný posuvník.
  4. Mít dostatečné rozestupy mezi odkazy, aby je šlo snadno trefit prstem.

Vlastní web si je možné otestovat.

Mobile-Friendly Test

U responsivního webu splňující podmínky se objeví něco jako:

Výsledek testu

V opačném případě budou vypsány nedostatky, co by se měly opravit.

Negativní výsledek testu

Historie

V minulosti (koncem září 2014) už bylo možné vidět označení mobile-friendly webů ikonkou telefonu.

Dřívější ikonka mobilní varianty webu

Případně naopak u nepřívětivých webů byla ikonka přeškrtnutá.

Dřívější ikonka absence mobilní varianty webu