O webu
Google a skrytý text

Pokud je na stránce hodně informací, často se jejich obsah všelijak skrývá a odkrývá pomocí JavaScriptu.

Nejčastěji se používá:

  • Přepínání záložek – obsah se rozdělí do několika sekcí a dá se přepínat bez nutnosti načíst novou stránku.

    Přepínání záložek

  • Zobrazit více – jednoduché rozkliknutí další části obsahu.

    Přepínání záložek

Z vyjádření na Google Webmaster hangoutu vyplývá, že není rozumné takto skrývat důležitý obsah — mohlo by to snížit jeho význam nebo ho dokonce učinit nenalezitelným.

Docela to dává smysl. Pro vyhledávač je problematické posílat uživatele na stránku, kde nakonec hledaný text bez interakce se stránkou nebude vidět. Takové chování totiž potom může vypadat jako chyba vyhledávače.

From our point of view, it's always a tricky problem when we send a user to a page where we know this content is actually hidden. Because the user will see perhaps the content in the snippet, they'll click through the page, and say, well, I don't see where this information is on this page. I feel kind of almost misled to click on this to actually get in there.

Další důvod pro snižování váhy takto (dočasně) skrytého textu potom může být v prostém boji proti skrývání textu jako zakázané praktice.

Závěr je ale jasný — mít důležitý obsah zobrazený ihned při načtení stránky.