Google Analytics: Přehled podle hodin
Jak v Google Analytics zobrazit podíl návštěv dle denní doby nebo dnů v týdnu.
Například pro provádění servisních prací na stránce se hodí znát její vytíženost během denní doby. Úpravy způsobující nefunkčnost stránky tak jde provést v době, kdy to nepostihne příliš návštěvníků.
Cílem jde tedy dostat graf typu:
Unikátní zobrazení stránek je rozděleno podle jednotlivých hodin ve stanoveném časovém období. Graf pochází z tohoto webu a je na něm vidět, že kolem 4. hodiny ranní na web skoro nikdo nechodí.
Vytvoření vlastního přehledu
Pro vykreslení obdobného grafu je vhodné si vytvořit vlastní přehled. Taková možnost je v Google Analytics v hlavní nabídce Přizpůsobení.
Celé nastavení přehledu vypadá následovně. Kromě určení metrik a dimensí je nutné ještě vybrat data webů, ze kterých se má přehled vytvořit.
Jako metrika poslouží například Unikátní zobrazení stránek:
Nyní zbývá nastavit dimensi, což může být právě Hodina, Den v týdnu, Den v měsíci a podobně.
Komentáře