Vliv návštěvnosti na SEO

Na diskusi JPW padl zajímavý dotaz ohledně vlivu návštěvnosti — tedy přesněji řečeno o návštěvnosti falešné získané různými roboty, automaty a podobně.

Návštěvnost a umístění ve vyhledávačích

Vyhledávače povětšinou nemají věrohodnou možnost, jak návštěvnost webu zjistit. Proto počet návštěvníků, co si web prohlédne, těžko může mít přímý vliv.

Zajímavější by mohlo být simulování proklikávání z vyhledávače, to by při šikovné realisaci mohl vyhledávač chápat jako signál, že častěji proklikávaná stránka je významnější — pro většinu návštěvníků zajímavější než stránky výše umístěné, a proto ji posunout nahoru.

Nakonec by teoreticky v případě vyhledávače Google mohla být brána v potaz data z Google Analytics (statistik od Googlu), potom by zfalšované návštěvy mohly webu pomoci (navštěvovanější web by Google bral jako významnější). Zda se tak skutečně děje, těžko říct — jasným potvrzením by Google nejspíš dosáhl masového cíleného falšování návštěvnosti.

Kdy se vyplatí (falešené) návštěvy?

Kromě teoretické možnosti propojení hledání v Googlu a Google Analytics se nabízí další možnosti, jak z podvádění s návštěvností profitovat:

1) Prodej webu

Při prodávání/kupování webu bývá návštěvnost jedním z faktorů ovlivňujících cenu. Při šikovném falšování nemusí být ani z Google Analytics patrné, že značná část návštěvníků nejsou vůbec živí lidé a v ilusi může podvodný prodejce udržovat nového majitele i po prodeji.

2) Odkaz v žebříčcích statistik

Některé statistické servery mývají veřejný žebříček webů dle návštěvnosti. Tyto servery také typicky mívají vysoké ranky (mají mnoho zpětných odkazů, které vytvářejí počítadla umístěná na měřené weby).

Třeba na serveru TOPlist lze v nějaké méně konkurenční kategorii získat už při pár stovkách návštěv zpětný odkaz ze stránky s vysokým rankem.

3) Prestiž a významnost

Na návštěvníky může vyšší číslo návštěv (popř. i vyšší počet přečtení článků, zhlédnutí videí nebo přidaných komentářů) působit positivně ve smyslu důvěry v daný webu. Mohou potom na stránku ochotněji odkazovat a ochotněji ji šířit mezi známými.

To je všechno. Líbil se vám článek a chcete se dozvědět, až vyjde další?

Sledujte:

 

Připomínky mi pište do komentářů ↓

Vyloučení vlastních návštěv v Google Analytics

Odstranění vlastních návštěv v Google Analytics

Jak v Google Analytics vyloučit ze statistik svých webů vlastní návštěvy.

Přidání URL do Seznamu a Google

Jak přidat stránku na Seznam a Google

Adresy, na kterých lze dát vyhledávačům vědět o svém novém webu.

AdWords 1000Kč propagační kód

Propagační kód do Google AdWords

Jak získat zdarma propagační kód na 1000 Kč v Google Adwords.

Vložení sitemap na Seznam a Google

Jak přidat sitemapu do Seznamu a Google

Mapu webu v souboru sitemap.xml je vhodné přidat do Googlu, Seznamu nebo Bingu. Jak na to?

Google označí mobile-friendly stránky

Google označí stránky vhodné pro mobil

Ve výsledcích hledání na Google se objeví informace, že je stránka přizpůsobena pro mobilní zařízení.

Komentáře