Google označí mobile-friendly stránky

Google oznámil, že pro zvýšení komfortu hledajících se u výsledků hledání začne objevovat popisek, že je stránka optimalisována pro mobilní zařízení.

Příklad webu označeného „Mobile-friendly“

Těžit by z toho mohli i majitelé mobilních webů v podobě vyšší míry prokliku.

Pro označení „Mobile-friendly“ je třeba splnit následující podmínky:

  1. Nepoužívat obsah, který není na mobilech či tabletech obvyklý — například Flash.
  2. Mít text stránky čitelný bez zvětšování.
  3. Zajistit maximální šířku obsahu tak, aby nevytvářela vodorovný posuvník.
  4. Mít dostatečné rozestupy mezi odkazy, aby je šlo snadno trefit prstem.

Vlastní web si je možné otestovat.

Mobile-Friendly Test

U responsivního webu splňující podmínky se objeví něco jako:

Výsledek testu

V opačném případě budou vypsány nedostatky, co by se měly opravit.

Negativní výsledek testu

Historie

V minulosti (koncem září 2014) už bylo možné vidět označení mobile-friendly webů ikonkou telefonu.

Dřívější ikonka mobilní varianty webu

Případně naopak u nepřívětivých webů byla ikonka přeškrtnutá.

Dřívější ikonka absence mobilní varianty webu

To je všechno. Líbil se vám článek a chcete se dozvědět, až vyjde další?

Sledujte:

 

Připomínky mi pište do komentářů ↓

Oprava chyb použitelnosti v mobilních zařízeních

Oprava chyb použitelnosti v mobilních zařízeních

Google informuje o chybách v použitelnosti u mobilních zařízeních. Jak je opravit?

Vyloučení vlastních návštěv v Google Analytics

Odstranění vlastních návštěv v Google Analytics

Jak v Google Analytics vyloučit ze statistik svých webů vlastní návštěvy.

Přidání URL do Seznamu a Google

Jak přidat stránku na Seznam a Google

Adresy, na kterých lze dát vyhledávačům vědět o svém novém webu.

Vliv návštěvnosti na SEO

Má návštěvnost vliv na SEO?

Má smysl z pohledu SEO (či jiného) se hnát za co nejvyšší návštěvností?

AdWords 1000Kč propagační kód

Propagační kód do Google AdWords

Jak získat zdarma propagační kód na 1000 Kč v Google Adwords.

Komentáře