Moderní tvorba webových aplikací

O webu

Návštěvnost jen z určitých zemí v Google Analytics

Jak v Google Analytics filtrovat návštěvnost na základě země návštěvníka.

2 minuty

Pokud web cílíme jen na určité země, nemusí být žádoucí, aby se do statistik počítaly i zbloudilé duše nerozumějící našemu obsahu či různí roboti, kteří by jen zkreslovali statistiku.

Podobně jako při vyloučení vlastních návštěv k tomu poslouží filtry.

Nejjednodušší je si v nabídce Správce pro daný účet vytvořit nové zobrazení.

Vytvořit nové zobrazení

Po vytvoření zobrazení pro něj přidáme filtr.

Filtry

Filtr se pojmenuje (pro případné pozdější použití jinde) a vytvoří se mu výběr dat.

Typ filtru bude vlastní. V závislosti na potřebách se zvolí Zahrnout/Vyloučit. Jako pole filtru potom poslouží Země.

Zahrnutí země

Nyní stačí do políčka napsat anglický název země, která se má vyloučit/zahrnout. Do políčka se píše regulární výraz, takže více zemí je třeba oddělit znakem „|“ (na české klávesnici se zapíše klávesovou zkratkou Alt + W).

Vyčíst si názvy zemí je ideální ve statistikách Cílové publikum → Geograficky → Lokalita.

Zobrazení lokalit ve statistikách

Po uložení vznikne na hlavní straně nový přehled, kde budou data vyfiltrována potřebným způsobem.

Související články

Jak přidat sitemapu do Seznamu a Google

Mapu webu v souboru sitemap.xml je vhodné přidat do Googlu, Seznamu nebo Bingu. Jak na to?

8 minut

Google ignoruje obsah „404 stránky“

Jak se staví Google k obsahu chybové stránky s kódem 404/410.

4 minuty

Oprava chyb použitelnosti v mobilních zařízeních

Google informuje o chybách v použitelnosti u mobilních zařízeních. Jak je opravit?

6 minut

Google zrychlil načítání na mobilech

Jak Google zrychlil načítání stránek z výsledků hledání o 150 milisekund.

2 minuty

Web jecas.cz píše Bohumil Jahoda, kontakt
Seznam všech článků
2013–2025