
Návštěvnost jen z určitých zemí v Google Analytics
Jak v Google Analytics filtrovat návštěvnost na základě země návštěvníka.
Pokud web cílíme jen na určité země, nemusí být žádoucí, aby se do statistik počítaly i zbloudilé duše nerozumějící našemu obsahu či různí roboti, kteří by jen zkreslovali statistiku.
Podobně jako při vyloučení vlastních návštěv k tomu poslouží filtry.
Nejjednodušší je si v nabídce Správce pro daný účet vytvořit nové zobrazení.
Po vytvoření zobrazení pro něj přidáme filtr.
Filtr se pojmenuje (pro případné pozdější použití jinde) a vytvoří se mu výběr dat.
Typ filtru bude vlastní. V závislosti na potřebách se zvolí Zahrnout/Vyloučit. Jako pole filtru potom poslouží Země.
Nyní stačí do políčka napsat anglický název země, která se má vyloučit/zahrnout. Do políčka se píše regulární výraz, takže více zemí je třeba oddělit znakem „|
“ (na české klávesnici se zapíše klávesovou zkratkou Alt + W).
Vyčíst si názvy zemí je ideální ve statistikách Cílové publikum → Geograficky → Lokalita.
Po uložení vznikne na hlavní straně nový přehled, kde budou data vyfiltrována potřebným způsobem.
Komentáře