
Odkaz na hlavní stranu
Má smysl umisťovat na web odkaz na hlavní stranu? Na jakém místě ho návštěvník očekává?
U vícestránkového webu bývá rozumné, aby se návštěvník dokázal pohodlně dostat na hlavní stranu.
- Zažitým způsobem, jak se na hlavní stranu dostat, je klikací logo.
- Bývá zvykem, že odkaz na hlavní stranu je vlevo nahoře.
Vyplývá to z pokusu, který na tomto webu proběhl. Testoval jsem tři způsoby uspořádání navigační lišty.
-
Logo uprostřed, odkaz na hlavní stránku vlevo.

-
Logo vlevo, odkaz na hlavní stránku vpravo.

-
Logo vlevo, bez odkazu na homepage.

Při rozvržení A připadalo 70 % kliknutí na odkaz Hlavní strana umístěný vlevo a 30 % na logo uprostřed.
Po přechodu na rozvržení B se poměr prakticky dokonale otočil.

Nakonec bylo spuštěno rozvržení C, pouze s logem vlevo a bez textového odkazu Hlavní strana. Naměřený počet událostí nenapovídá, že by absence textového odkazu činila návštěvníkům potíže.
Je pochopitelně možné, že to komplikace přineslo – například v delší době přechodu na hlavní stránku způsobené absencí jasného pokynu Hlavní strana. To bohužel v Google Analytics změřit nedokážu.
Dalším faktorem, na který je při dělání závěrů nutné myslet, je skladba zdejších návštěvníků. Jsou technicky pokročilejší, což může znamenat i lepší povědomí o tom, že logo kliká na hlavní stranu.
Související články
Jak neotravovat uživatele validací formulářů
Kdy zobrazovat chyby, kdy ne, a jak pomoci uživatelům místo jejich trestání.
Automatické načítání firemních údajů z registru ARES
Návod na získání dat o firmě z IČO nebo DIČ pomocí veřejné API a jejich použití pro předvyplnění webových formulářů.
Postupné vylepšování
Postupné vylepšování je postup tvorby webu, kdy se začíná nejprve s podporou nejprimitivnějších zařízení.