Moderní tvorba webových aplikací

O webu

Odkaz na hlavní stranu

Má smysl umisťovat na web odkaz na hlavní stranu? Na jakém místě ho návštěvník očekává?

2 minuty

U vícestránkového webu bývá rozumné, aby se návštěvník dokázal pohodlně dostat na hlavní stranu.

  • Zažitým způsobem, jak se na hlavní stranu dostat, je klikací logo.
  • Bývá zvykem, že odkaz na hlavní stranu je vlevo nahoře.

Vyplývá to z pokusu, který na tomto webu proběhl. Testoval jsem tři způsoby uspořádání navigační lišty.

  1. Logo uprostřed, odkaz na hlavní stránku vlevo.

    Umístění loga nastřed

  2. Logo vlevo, odkaz na hlavní stránku vpravo.

    Logo vlevo

  3. Logo vlevo, bez odkazu na homepage.

    Pouze logo vlevo

Při rozvržení A připadalo 70 % kliknutí na odkaz Hlavní strana umístěný vlevo a 30 % na logo uprostřed.

Po přechodu na rozvržení B se poměr prakticky dokonale otočil.

Graf vyýsledků prohození loga a textového odkazu

Nakonec bylo spuštěno rozvržení C, pouze s logem vlevo a bez textového odkazu Hlavní strana. Naměřený počet událostí nenapovídá, že by absence textového odkazu činila návštěvníkům potíže.

Je pochopitelně možné, že to komplikace přineslo – například v delší době přechodu na hlavní stránku způsobené absencí jasného pokynu Hlavní strana. To bohužel v Google Analytics změřit nedokážu.

Dalším faktorem, na který je při dělání závěrů nutné myslet, je skladba zdejších návštěvníků. Jsou technicky pokročilejší, což může znamenat i lepší povědomí o tom, že logo kliká na hlavní stranu.

Související články

Sdílení stránky přes Web Share API

Web Share API nabízí možnost sdílet odkaz na stránku nebo soubor přes rozhraní prohlížeče/systému.

5 minut

Znázornění možnosti scrollování

Jak dát uživateli informaci, že je možné někam scrollovat.

10 minut

UX políčka pro datum narození

Jak usnadnit uživatelům zadávání data narození.

7 minut

Kam umístit popisky formuláře

Jak umístit popisky formulářových prvků, aby bylo vyplňování formuláře co nejpohodlnější.

7 minut

Web jecas.cz píše Bohumil Jahoda, kontakt
Seznam všech článků
2013–2025