Měření blokování reklam v Google Analytics
Jak pomocí Google Analytics změřit návštěvníky, kteří blokují reklamy.
Pokud je webová stránka závislá na finančním příjmu z reklamy, může se hodit měřit návštěvníky, kteří reklamu blokují.
Tento údaj se hodí pro potenciální zájemce o reklamu na daném webu nebo pro rozhodování, jaký typ reklamy zvolit. Zatímco používání rozšířených reklamních systému typu AdSense od Google nebo Sklik od Seznamu bude nástrojem pro blokování reklam prakticky určitě blokováno, jiný způsob reklamy může filtru AdBlocku utéci.
Detekce blokování reklamy
Aby bylo co v GA (Google Analytics) měřit, musí se v první řadě blokování reklamy detekovat.
K tomu stačí na stránku přidat element s identifikátorem reklama
a nastavit mu například nějakou výšku.
<div id="reklama" style="height: 2px"></div>
A po nějaké době takový element přeměřit. Když bude jeho výška nulová, nejspíš byl zablokován jako reklama.
window.onload = function() {
setTimeout(function() {
var reklama = document.getElementById("reklama");
var stav;
if (reklama.clientWidth == 0) {
// Reklama byla zablokována
stav = "Ano";
}
else {
stav = "Ne";
}
// Odeslání dat do Google Analytics
ga('send', 'event',
'Adblock',
stav,
{'nonInteraction': true}
);
}, 1000);
}
Stav blokování reklamy se zaloguje jako událost do Google Analytics.
Aby toto měření neovlivňovalo bounce rate (míru opuštění stránky), používá se parametr nonInteraction
, kterým se předá informace, že se tato událost nemá brát jako interakce se stránkou.
Výsledek
Výsledky měření jsou následně k disposici pod Chování → Události → Přehled → Adblock.
Po kliknutí na kateogirii Adblock je nutné zvolit primární dimensi Akce události.
Nyní by se měl konečně zobrazit podíl návštěvníků, kteří reklamu blokují. Pro tento web je to kolem 20 %.
Vyhodnocení
Jak už to tak bývá, data nejsou úplně přesná. Pokud si návštěvník kromě reklam blokuje i měřicí skripty jako je GA, do přehledu se tato informace nedostane.
Komentáře