
HTML e-maily
Vytváření HTML e-mailů, které fungují ve všech emailových klientech.
Při odesílání e-mailů existuí dvě základní možnosti:
poslat zprávu v čistém textu,
vytvořit HTML stránku e-mailu a tu odeslat
Oba přístupy mají své výhody i nevýhody.
Proč psát e-maily v plain textu
S prostým textem je obecně méně problému. Na druhou stranu existují případy, kdy je potřeba odběratelům poslat poutavější obsah, než je prostý text. Jedná se typicky o obrázky a podobně.
Možné problémy
Mezi e-mailovými klienty existují značné rozdíly ve schopnostech, co je možné zobrazit.
Vzhledem k rozdílnému chování různých e-mailových klientů je tvůrce HTML e-mailů tlačen k používání jen těch věcí, co fungují všude.
Mobile first – Podobně jako většinou u webů je vhodné i e-mail vytvářet přístupem mobile first. Dle statistik používání mobilní e-mailové klienti vedou. Kvůli omezené funkčnosti @media pravidel se tak nabízí dokonce přístup „mobile only“, protože není všude možné vytvořit optimální e-mail pro mobil i desktop.
Media queries s !important, aby přebily inline styly.
- :hover efekty,
- inline SVG,
- posicování (absolutní, fixní i relativní)
- background obrázky
- CSS gradient
- obrázky připojené přes Data URI (Gmail)
- nepoužívat margin
- padding používat jen u tabulek
- Campaign Monitor: The Ultimate Guide to CSS – přehledný nástroj pro zjištění, co v prohlížečích funguje
Inline styly
Používání CSS je lépe podporované v atributech style
. Z externího CSS nebo stylů v hlavičce je tak vhodné vše inlinovat. V PHP existují hotová řešení:
Případně JS řešení:
- Juice – používá web-resource-inliner
Pokud není potřeba inlinování stylů automatisovat, jde použít online nástroje:
- MailChimp: CSS Inliner Tool
Hotová node.js řešení
- Dovetailer: HTML Email Generator – předpřipravené řešení, které umí SASS, Markdown a Nunjucks šablony
- Styliner
Testování HTML e-mailů
EML formát
Pro testování v desktopových e-mailových klientech se může hodit uložit e-mail do *.eml
souboru. To je téměř obyčejný HTML soubor doplněný o pár hlaviček s informaci o e-mailu:
MIME-Version: 1.0
Date: Sat, 25 May 2019 18:18:46 +0200
From: Odesílatel <email@example.com>
Subject: Přednět e-mailu
Thread-Topic: Přednět e-mailu
To: "Příjemce" <email@example.com>
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Type: text/html; charset="utf-8"
Tento soubor jde upravovat a otevírat v e-mailových klientech bez nutnosti něco posílat.
Datová velikost
Jaká by měla být datová velikost HTML e-mailů a jaké jsou možné problémy při doručování:
HTML e-maily na mobilech
Velká část e-mailů bývá otevírána na mobilech.
Velikost do 100 kB.
Počáteční textový obsah e-mailu se zobrazuje jako úryvek – je proto dobré na začátek umístit text s bohatou informační hodnotou.
- Sitepoint.com: 5 Golden Rules For Mobile Email Design
Změna velikosti písma
Na iOS se příliš malé písmo automaticky přizpůsobuje. Vypnout to jde přes:
* { -webkit-text-size-adjust: none; }
Automatický převod telefonů
IOS se snaží v textu detekovat telefonní čísla a převádět je do klikací podoby. Vypnout tento převod jde přes:
<meta name="format-detection" content="telephone=no">
Jiná možnost je rozbít telefony nebo URL neutrálními HTML značkami:
<p>http<span>://</span>mydomain<span>.</span>com</p>
Formuláře v e-mailech
Do HTML e-mailu je teoreticky možné vložit formulář. Podpora je ale nejistá a používat formulář v e-mailu není pro uživatele obvyklé, takže je lepší se formulářům uvnitř mailu vyhnout.
- Sitepoint.com: Forms in e-mail
Hotové šablony
Vytvářet HTML šablonu pro nový e-mail není nutné od píky, ale jde využít nějakou hotovou šablonu:
- Litmus šablony – připravené šablony pro různé příležitosti
Odkazy
- The Coming Revolution in Email Design – budoucnost HTML e-mailů
- Plain Text vs. HTML Emails: Which Is Better? – e-maily v plain-textu mají lepší výsledky (počet otevření a prokliků)
- Podporované CSS vlastnosti v e-mailových klientech
- Testování:
- Sitepoint: My Current HTML Email Development Workflow
- Responsive transactional HTML email templates
- Responsivní e-maily
- Ideas Behind Responsive Emails
- Really Good Emails – příklady zajímavých emailů.
- Sitepoint.com: Rules for Best Practice Email Design: Coding Practices
- Sitepoint.com: A Box of Tricks for Building Responsive Email
- Osvaldas.info: Forcing Description Text In a Newsletter
- CSS Inliner Tool – převod CSS na inline-styly
- Obecná doporučení aneb jak začít (Kódování html e-mailů a newsletterů) - Frontendisti.
- 15+ Awesome Free Email Templates to Download
- Scotch.io: Building Responsive Email Templates with Ink – kompletní průvodce tvorbou HTML e-mailů
- 30 Free Responsive Email and Newsletter Templates
- The Fab Four technique to create Responsive Emails without Media Queries – responsivní e-maily bez
@media
pravidla - Plain Text vs. HTML Emails: Which Is Better? [New Data]
Komentáře